Köpvillkor

Nöjda kunder är det som driver oss - är du nöjd är vi nöjda. Nedan hittar du köpvillkoren som gäller vid köp hos oss på PhoneLife. Vi har försökt göra dem så enkla och generösa som vi bara kan för att underlätta för dig! Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på support@phonelife.se.

Frakt och leverans

Vi erbjuder alltid ett gratis fraktalternativ och alla beställningar skickas med Early Bird, PostNord, Instabox, Budbee eller DHL. Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar om alla produkter finns i lager, men det beror på valt fraktsätt. Beränknad leveranstid visas vid valt fraktsätt i kassan innan genomförd beställning. Vi erbjuder även prioriterad packning av din beställning mot en avgift (med vissa fraktsätt). Din beställning hanteras och packas då före beställningar som inte har valt prioriterad frakt. Vid mindre beställningar levereras din order i de flesta fall direkt vid eller i din brevlåda eller brevinkast. I annat fall och vid större leveranser hämtas ordern vid PostNords eller DHLs närmaste utlämningsställe, eller i en paketbox ifall du har valt ett sådant fraktsätt. Du blir aviserad via sms, brev-avi eller via fraktbolagets app så snart varorna har kommit fram till ditt utlämningsställe.

Betalning

Hos PhoneLife handlar du endast med säkra och kända betalningsalternativ för en trygg köpupplevelse. Vi tar inte ut någon avgift för något av betalningsalternativen.

Privat:
- Som privatperson betalar du via Klarna Checkout och kan då välja att betala med avgiftsfri faktura, delbetalning, bankkort (VISA, Mastercard, American Express), internetbank eller Klarna Direkt.

Företag:
- Företag betalar via Klarna Checkout och kan då välja att betala mot avgiftsfri faktura 30 dagar och kortbetalning (VISA, Mastercard, American Express).

- Större företag, kommuner, skolor, landsting och organisationer kan välja Företagsfaktura. Företagsfaktura har 30 dagar betaltid och kan skickas till separat fakturaadress. Vi kan skicka fakturan som e-faktura till statliga organisationer och andra företag. Varje köp granskas och godkänns manuellt. För mer information se vår Företagssida.

Ångerrätt och öppet köp - Alltid 30 dagar

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Vi har dock utökat detta till 30 dagar, allt för att göra det smidigt för dig som kund. Detta förutsatter att både produkten och produktförpackningen är i oförändrat skick, dvs oanvända och ej förstörd eller skadad. Förpackningen till produkten måste även returneras för att returen ska kunna godkännas. Självklart får du prova varan, men det bör göras med försiktighet och utan att förstöra originalförpackningen. PhoneLife.se tillämpar distans- och hemförsäljningslagen. Är varan inte i oförändrat skick har PhoneLife rätt att dra av en summa motsvarande varans värdeminskning jämfört med varans ursprungliga värde från returbeloppet. Du som kund står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt och öppet köp. Observera att det kan dröja upp till 14 dagar innan din retur hanteras efter att den ha nått oss. Vanligtvis går det dock mycket snabbare än så.

Produkter och produktkategorier som undantas från ångerrätten, förutsatt att plomberingen/förpackning är bruten eller att produkten har använts:

- Alla typer av in-ear hörlurar (hörlurar som placeras inuti örat), inklusive tillbehör som utbytestippar för dessa hörlurar.
- Elektroniska produkter där plombering eller förpackning har brutits, till exempel hörlurar, minneskort, Apple AirTag, Galaxy SmartTag och andra förseglade elektroniska produkter.
- Leksaker och andra likvärdiga produkter med inbyggda batterier.
- Förbrukningsvaror, såsom batterier.

Om du har köpt någon av ovanstående produkttyper kan dessa returneras endast om plomberingen och/eller förpackningen är obruten.

Reklamation

Har du råkat ut för en defekt vara eller en felleverans? Hör av dig till oss på support@phonelife.se snarast så hjälper vi dig. Spara den reklamerade produkten tills felet är åtgärdat, vi kan inte hantera ärendet om produkten är slängd eller återvunnen. Skicka med en bild på skadan för snabbast möjliga hantering av ärendet. Vid en godkänd reklamation eller felleverans står vi självklart för din returfrakt.

Reklamationsrätten och garanti på produkterna gäller om dessa är felaktigt tillverkade eller inte fungerar som dem är avsedda. Skador som uppstår vid användning eller montering, slitage, felaktigt applicerade skärmskydd eller liknande går ej att reklamera.

Produkter från Copter och Zagg InvisibleShield reklameras direkt till tillverkaren för att åberopa deras livstidsgaranti. För att läsa reklamationsvillkor och reklamera en produkt från Copter gå till den här sidan: https://copter.com/sv/reklamation/. För att läsa reklamationsvillkor och reklamera en produkt från Zagg gå till den här sidan: https://www.zagg.com/sv_eu/customer/account/login/.


Produkter från Whitestone reklameras till vår kundtjänst tillsammans med bild på skadan. Whitestone Dome Glass levereras med två flaskor lim, varpå vi endast skickar ut ersättningsprodukt efter att två installationsförsök har gjorts. Kontakta kundtjänst för att få instruktioner för ominstallation av skärmskyddet. Vid godkänd reklamation av Whitestone Dome Glass skickas ett Replacement kit (innehåller alla tillbehör och skärmskyddet förutom UV-lampan) ut efter att frakt- och hanteringsavgiften om 79 kr har betalats via Paypal. Det går inte att byta till en annan model av Whitestone Dome Glass vid reklamation. Du kan endast reklamera ditt skärmskydd och beställa ett ersättningskit en gång per produkt.

Nyhetsbrev & e-postutskick

För att prenumerera på våra nyhetsbrev anmäler du dig till dessa i kassan eller via våra formulär på hemsidan. Vi skickar då nyhetsbrev med relevanta nyheter, kampanjer och tips ca 2-4 gånger i månaden. Vid köp kommer orderrelaterad e-post att skickas till dig oavsett om du prenumererar på nyhetsbrevet eller inte. Det kan vara e-post som orderbekräftelse, leveransbesked, returinformation och orderuppföljning i form av förfrågan att lämna ett omdöme om sin köpupplevelse eller svara på några korta frågor.

Personuppgifter & cookies

Vi tar din personliga integritet på nätet på största allvar. Därför följer vi dataskyddsförordningen GDPR som gäller inom EU. Du kan läsa hela vår cookie- & personuppgiftspolicy här.

Force majeure

Händelser utanför PhoneLifes makt skall hänföras till force majeure vilket leder till att PhoneLifes frias från förpliktelser i ingångna avtal. Händelser som räknas dit är exempelvis krig, naturkatastrofer, arbetsmarknadskonflikter, myndighetsbeslut samt därmed jämförbara händelser utanför PhoneLifes kontroll, vilka ej skäligen kunnat förutses.

Övrigt

Alla priser är angivna inklusive 25% moms, om inte annat valts. Vi säljer inte till personer under 18 år utan skriftligt tillstånd från målsman. Vi reserverar oss för eventuella skrivfel, prishöjningar och slutförsäljning. 

PhoneLife ägs och drivs av PhoneLife AB (org.nr: 556913-5386).


Köpvillkoren är uppdaterade 2024-11-07

Vi använder cookies för att du ska få en så bra upplevelse som möjligt.Läs mer