Frågor & svar

Hur kontaktar jag er?

Information om hur du kontaktar vår kundtjänst hittar du här.

Beställning

Jag kan inte beställa, kan ni hjälpa mig?

Absolut, skriv till oss på support@phonelife.se eller i chatten om den är aktiv, så hjälper vi dig.

Har ni mottagit min beställning?

Vi skickar ut en orderbekräftelse till den e-postadress som uppgavs vid köp inom några minuter efter slutfört köp. Du kan även se ditt slutförde köp i ditt Klarna-konto samt via Klarna-appen. Har du inte mottagit någon bekräftelse efter en timme kan det bero på tekniska fel eller att du råkat uppge fel e-postadress. Kontakta oss så ordnar vi det.

Kan jag ändra eller avbryta en beställning?

Tyvärr är det sällan möjligt då alla beställningar automatiskt skickas till packning för snabbast möjliga leverans. Kontakta vår kundtjänst, så ska vi se vad vi kan göra.

Finns produkten jag vill köpa i lager?

Lagerstatus och leveranstid finns angiven på respektive produktsida och i kategorier, samt i kassan innan köpet slutförs. Det går bra att lägga en förbeställning på en restad produkt, då reserveras varan åt dig och skickas så fort den inkommer i lager. Kontakta kundtjänst om du behöver hjälp att hitta en likvardig produkt som finns i lager för omgående utskick, vi hjälper dig gärna! 

Går det att beställa trots att jag inte är folkbokförd på adressen?

Det går utmärkt om du betalar din beställning direkt. Men tänk på att du måste ange c/o med den personens namn som är folkbokförd på adressen. Exempel: om du heter Sven Svensson och är tillfälligt boende hos Johan Johansson ska du skriva Sven Svensson i namnfältet, och i gatuadressfältet skriver du: c/o Johan Johansson, följt av Johan Johanssons adress.

Vilka länder kan jag beställa till?

Beställningar på den svenska PhoneLife-sidan skickas endast till leveransadresser inom Sverige. För leverans till länder utanför Sverige beställer du via webshopen för respektive land, dessa hittar du på phonelife.com.

Leverans och frakt

Vad kostar frakten?

Vi erbjuder alltid ett gratis leveransalternativ på alla beställningar, oavsett belopp eller storlek. Det går att välja olika typer av leveranser såsom hemleverans, boxleverans eller DHL-ombudsleverans mot ett tillägg, alla leveransalternativ och dess kostnader står angivna i kassan innan du slutför köpet.

Hur lång är leveranstiden?

Det beror på vilket fraktsätt du väljer, och ett estimat på leveranstid står angivet vid valt fraktsätt i kassan. Lagerförda varor skickas allt som oftast samma dag som orden läggs, men leveranstiden är även beroende på vilken tid på dygnet beställningen genomförs, och när ordern hämtas av fraktbolagen. För produkter som inte finns i lager eller är på väg in i lager kan leveranstiden variera. Lagerstatus och leveranstid finns angiven på respektive produktsida och i kategorier. Kontakta kundtjänst om du har några frågor om din beställning, så hjälper vi dig.

Hur skickas min beställning?

Vi skickar i de flesta fall med Early Bird, Instabox, Postnord, DHL eller Budbee, beroende på vilket fraktsätt du valt i kassan innan köpet slutfördes.

Jag har fått fel produkt, hur gör vi nu?

Ledsen för det, kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig direkt.

Retur, reklamation och byte

Hur returnerar jag en vara till er?

Du har alltid 30 dagars ångerrätt på din beställning. Utförlig information om att göra en retur finner du här.

Kan jag byta en vara jag köpt?

Självklart, det går bra! Utförlig information om byten finner du här.

Jag vill reklamera en vara, hur gör jag?

Vad tråkigt att varan behövs reklameras. Vi hjälper dig gärna med din reklamation! Utförlig information om hur du gör en reklamation finner du här.

Kan jag returnera en vara jag köpt med nedsatt pris?

Ja det går utmärkt, ångerrätten gäller som vanligt.

Betalning

Vilka betalsätt kan jag välja på?

Vi erbjuder köp mot faktura, delbetalning, kortbetalning och direktbetalning via din internetbank. Alla betalsätt är kostnadsfria (uppläggningsavgift kan tillkomma vid köp på avbetalning.)

Hur skickar ni fakturan på mitt köp?

Fakturan skickas till dig via e-post av Klarna när din beställning skickas från oss. Du hittar även din faktura när du loggar in på www.klarna.se samt i Klarna-appen.

Jag hittar inte min faktura, kan ni skicka en ny faktura?

Av säkerhetsskäl har inte vi tillgång till dina betalningsuppgifter. Vänligen kontakta Klarnas kundtjänst på www.klarna.se så hjälper de dig direkt.

Säkerhet

Är det säkert att handla från er?

Ja, hemsidan är krypterad och vi använder endast säkra betalningsalternativ från etablerade betaltjänster såsom Klarna.

Är mina personuppgifter skyddade?

Vi lämnar aldrig ut dina personuppgifter till obehörig part och använder dessa endast för att säkerställa din order. Vår Cookie- och Personuppgiftspolicy hittar du här

Övrigt

Har ni någon fysisk butik?

Nej, vi finns endast online. Där har vi öppet 24 timmar om dygnet 7 dagar i veckan för att alltid vara tillgängliga för dig!

Jag vet inte vilken modell min telefon är. Kan ni hjälpa mig?

Vi hjälper dig gärna! Kolla upp modellnumret på din telefon via Inställningar > Om telefonen/enheten > Modell(nummer) eller skicka en bild på fram och baksidan på din telefon till vår kundtjänst så återkommer vi med telefonmodell och länk till tillbehör som passar just din telefonmodell!

Vilka fodral och tillbehör passar till min telefon?

Skicka ett meddelande till vår kundtjänst med vilken telefon du har så återkommer vi med alla tillbehören som passar till din telefon.

Ta gärna hjälp av vår helpdesk nedan.
Visa alla frågor

Vi använder cookies för att du ska få en så bra upplevelse som möjligt.Läs mer