Hos PhoneLife handlar du alltid med säkra och kända betalningsmetoder. Vi tar inte ut någon avgift för något av betalningsalternativen.
Som privatperson betalar du via Klarna Checkout och kan då välja att betala med avgiftsfri faktura, delbetalning, bankkort (VISA, Mastercard, American Express), internetbank eller Klarna Direkt.
Klarna är en leverantör av betaltjänster som erbjuder konsumenter över hela världen en enklare shoppingupplevelse.
Klarna erbjuder flera olika betalsätt, och alla betalsätt som är tillgängliga för dig kommer att presenteras tydligt i kassan, där du själv väljer vilket betalsätt du använder.
När du väljer betalsättet Klarna faktura får du längre tid på dig att betala. Du har möjlighet att få hem din beställning, titta på varorna och endast betala för det du väljer att behålla. Du behöver inte betala förrän upp till 30 dagar senare. Det kostar inget att välja betalsättet Klarna faktura och Klarna tar inte ut någon ränta på köp som betalas inom 30 dagar.
Fakturabetalning påverkar inte heller ditt kreditvärdighet.
När din beställning har skickats från vårt lager kommer Klarna skicka ut ett e-postmeddelande till dig med all information du behöver kring din betalning.
Du kommer även att bli erbjuden betalsättet Klarna delbetalning i kassan. Med detta betalsätt kan du delbetala ditt köp i upp till 36 månader. Alternativet delbetalning kommer endast visas för köp över 250 kr. Du kommer att få välja önskat antal månader och ränta. Olika antal månader kommer visas beroende på summan av ditt köp. Följ sedan Klarnas steg för att genomföra din ansökan, de kommer ge dig ett beslut direkt om din ansökan har godkänts eller inte.
Om din ansökan gått igenom och du har slutfört ditt köp kommer mer information om din betalningsplan skickas till din e-postadress så snart din beställning har skickats från vårt lager.
Observera att en kreditupplysning kommer göras via Klarna ifall du ansöker om delbetalning.
Du kan även välja att betala direkt med Klarna. Då genomförs betalningen direkt som en banköverföring eller så kommer beloppet debiteras från ditt bankkonto. Observera att beloppet endast är reserverat och dras först när ordern skickats ifrån vårt lager. Om du betalar direkt med banköverföring anger du dina uppgifter i Klarnas betalfönster i kassan.
Av säkerhetsskäl har PhoneLife inte tillgång till dina betalningsuppgifter.
Efter ditt köp kan du alltid logga in på ditt Klarnakonto på deras hemsida eller direkt i Klarna-appen för att se information om alla dina köp. Där kan du också betala dina fakturor eller schemalägga betalningen på önskad faktura.
Vill du returnera en vara? Du kan rapportera din beställning som returnerad direkt hos Klarna, då kommer din betalning att pausas tills vi mottagit och hanterat din retur.
Ytterligare information om Klarna och deras betalningsalternativ hittar du på deras hemsida www.klarna.se.
PhoneLife accepterar kortbetalning med VISA, Mastercard och American Express.
När korttransaktionen har godkänts kommer beloppet att reserveras och din orderbekräftelse kommer att skickas till den angivna e-postadressen. Betalningen genomförs först när din beställning har skickats ifrån vårt lager.
Företagsköp betalas via Klarna Checkout och du kan då välja att betala med avgiftsfri faktura (30 dagar) eller kortbetalning med VISA, Mastercard eller American Express.
Större företag, kommuner, skolor, regioner eller organisationer kan välja Företagsfaktura. Företagsfaktura har 30 dagars betaltid och kan skickas till separat fakturaadress. Vi kan skicka fakturan som e-faktura till statliga organisationer och andra företag. Varje köp granskas och godkänns manuellt. För mer information se vår Företagssida.
Vilka betalsätt kan jag välja mellan?
Vi erbjuder köp mot faktura, delbetalning, kortbetalning och direktbetalning via din internetbank. Alla betalsätt är kostnadsfria (uppläggningsavgift kan dock tillkomma vid köp på avbetalning.)
Hur skickar ni fakturan på mitt köp?
Fakturan skickas till dig via e-post av Klarna när din beställning skickas från oss. Du hittar även din faktura när du loggar in på www.klarna.se samt i Klarna-appen.
Jag hittar inte min faktura, kan ni skicka en ny?
Av säkerhetsskäl har inte vi tillgång till dina betalningsuppgifter. Vänligen kontakta Klarnas kundtjänst på www.klarna.se så hjälper de dig direkt.
Kan jag ändra betalsätt i efterhand?
Nej, när din beställning har genomförts har vi inte möjlighet att ändra betalsätt.
Ta gärna hjälp av vår helpdesk nedan.
Visa alla frågor
Vi använder cookies för att du ska få en så bra upplevelse som möjligt.Läs mer